Uddannelse i USA - Forum

06-01-2011 18:09   Michelle L

Hej Studentum.
Jeg er meget i tvivl. Jeg elsker engelsk, og derfor kunne jeg godt tænke mig en uddannelse, som gør, at jeg kan få et job senere hen, hvor jeg kan blive international. Altså et job. hvor jeg kan tilbringe tid i Danmark, men også meget i USA, (Ikke stewardesse). Jeg spørger derfor, om i ved om dette er muligt, og hvilke uddannelser efter gymnasiet man evt. så kan tage, for at få sådan et job? Jeg ved ikke om dette er muligt, men det er min drøm, og derfor spørger jeg jer, da jeg står på bar bund, og jeg gerne vil vide, hvad jeg skal stille op.
Jeg er villig til at studere derovre selvfølgelig.

Jeg håber i kan hjælpe mig.
Tak på forhånd.

Michelle.


RE: Uddannelse i USA
25-10-2011 22:12   Michelle

Hej igen, studentum.

Jeg har aldrig fået svar fra jer på denne tråd, så jeg spørger igen, om i måske kan hjælpe mig med mit problem i valg af videregående uddannelse, og om i har nogle ideér til, hvad det kunne være, for at jeg kan få ønskede job senere hen?
Som sagt elsker jeg engelsk, men er i tvivl om, hvad jeg kan uddanne mig som, for at udnytte min passion for faget. Jeg vil brændende gerne senere hen kunne have et job, som tillader, at jeg måske kan rejse mellem DK og USA. Jeg vil ihvertfald kunne udnytte engelsk på en eller anden måde. Jeg ved bare, at jeg ikke vil uddanne mig i selve faget engelsk og blive underviser i det. Jeg har tænkt på uddannelsen som rejseguide, men det skal også være noget, som jeg kan leve af resten af mine dage, og det er jeg ikke sikker på, at den uddannelse kan give mig. Jeg er åben for alle mulige forslag, jeg har virkelig bare brug for et skub i den rigtige retning- Så jeg håber, at i måske har et eller andet råd, som i kan give mig :-)

Tak på forhånd.

Vh, en meget forvirret Michelle.


RE: Uddannelse i USA
09-11-2011 21:56   Kristina Thomsen

- jeg vil ligesom Michelle også meget gerne høre, hvilke muligheder der er for arbejde på tværs af USA og Danmark. Jeg ved der er mange muligheder indenfor militær, hvor man kan flytte en del rundt, men ved ikke hvilken del af militæret som giver denne mulighed?
Håber i svarer på hendes spørgsmål snarest,


RE: Uddannelse i USA
14-11-2011 08:41   Studentum

Hej Michelle
Det lyder spændende med uddannelser inden for engelsk. Du kan se en oversigt over engelskuddannelser i Danmark her www.studentum.dk/engelsk___32__.html. Hvis du vælger at læse fx International Business Communication og Engelsk på for eksempel Copenhagen Business School (CBS), så får du en uddannelse, som du kan bruge både i Danmark og udlandet. En rejseguide uddannelse er også en god måde at lære mere om en kultur og sprog på, og her lærer du også meget engelsk, så du måske hellere vil uddanne dig inden for et andet område efterfølgende? Her kan du se links til guideuddannelser: www.studentum.dk/rejseleder_guide___897__.html.

Håber du kan bruge svaret til noget og held og lykke med et,

mvh


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide