læse psykologi i eu lande - Forum

04-08-2011 16:15   sebastian

hej

jeg vil gerne læse psykologi, men fik ikke gennemsnittet til det, fik 7,8.

da jeg samtidigt har en udlængsel, synes det som en god idé at søge mod udlandet.

troede først at jeg havde fundet en smart løsning, og ringede til lund universitet i sverige, som ligger 1 times kørsel i tog fra kbh. de fortalte dog at det var mindst lige så svært at komme ind på psykologi dér som hér.

har desuden søgt på kilroyeducations.dk, som har med emnet at gøre, men det koster en formue at studere på deres universiteter, gerne mellem 30.000 og 60.000 kr per semester. derfor er det nok bedst at holde sig inden for europa, da kilroy ikke beskæftiger sig med denne del af verdenen åbenbart. eu lande har en smart aftale, der betyder at man som eu borger skal betale det samme som borgerne i det eu land man vælger at studere i.

england har sat deres tuiton fees op med 100% eller sådan noget, så det lyder dystert. men der må være andre muligheder...

i bund og grund vil jeg gerne have råd fra mennesker, der enten selv studere i udlandet eller som af andre grunde ved noget omkring det. er der fx. en som studere psykologi i skotland og som bare synes det er kanon, vil jeg gerne høre fra dig.

hvor er det mest økonomisk? hvor ligger der gode universiteter? gentager lige at det er psykologi jeg interessere mig for.


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide