Cand.merd.aud uddannelse i udlandet - Forum

20-07-2013 12:55   Morten

Hej Studentum :) Jeg har i længere tid gået med en lille drøm i maven om at komme til udlandet og læse i en længere periode end blot 1 semester. Jeg studere i øjeblikket HA-almen på CBS og er færdig til januar (merit forløbet). Fremtids planerne er revision noget mere jura og en smule mindre matematik, dog stadig med regnskab, finansering osv. Derfor syntes jeg cand.merc.aud passer godt. Spørgsmål: - Er det muligt at læse en uddannelse lignende cand.merc.aud i udlandet, som også kan bruges i DK? - Er det stadig muligt at blive statsautoriseret? - Er det mon muligt at få en af de store revisions huse til at finansere en del af uddannelse såfrem man skriver kontrakt på at arbejde der i en årrække fremover. Tænker her f.eks. på Ernst and Young? - Alt general information er velkommen :) Håber i kan hjælpe mig Vh. Morten


RE: Cand.merd.aud uddannelse i udlandet
30-07-2013 09:34   Sofie Gry Laursen

Hej Morten

For at blive statsautoriseret revisor skal du ganske rigtigt have en cand.merc.aud suppleret med tre års efterfølgende arbejde hos en statsautoriseret revisionsvirksomhed. I Danmark kan du læse uddannelsen på CBS samt Aalborg, Århus og Syddansk Universitet. Jeg har ikke kunnet finde svar på, om der er uddannelser i udlandet, der kan godtages som teoretisk grundlag, men et forløb som revisor trainee hos Ernst & Young kunne måske være en mulighed.

Hos Ernst & Young får du et to-årigt forløb, hvor du optages allerede efter din HA og derfor tager det sideløbende med din uddannelse som cand.merc.aud. Undervejs får du kundeopgaver, og du kommer på et fælles nordisk introduktionsforløb i udlandet, hvilket måske tildels kan dække din udlængsel og give dig vigtig international erfaring.

Efter din kandidateksamen er der mange spændende uddannelsesmuligheder internt i Ernst & Young både i Danmark og udlandet sideløbende med, at du følger SR-akademiet. Er dette ikke en mulighed for dig, vil jeg anbefale, at du tager fat i studievejledningen for cand.merc.aud på CBS og høre dem om dine muligheder for at studere i udlandet. Alternativt kan du måske også få gode råd ved KILROY education.

Held og lykke med det.

Mvh. Sofie, Studentum.dk


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide