Uddannelse som tatovør - Forum

16-06-2008 15:32   Tina Mikkelsen
Jeg er en pige som snart skal vælge gymnasieuddannelse. Jeg er nysgerrig på om der findes en uddannelse i tatovering eftersom jeg gerne vil arbejde som tatovør. Findes det?

RE: Uddannelse som tatovør
16-06-2008 15:34   Towe Ejsing
Hej, Der findes ikke nogen direkte tatovøruddannelse i øjeblikket. Jeg ville anbefale dig til at fx vælge billedkunst som hovedfag i gymnasiet for at få en praktisk træning i faget. Derefter forsøger du finde en tatovør hvor du kan komme i lære og få praktisk erfaring, Det er den mest almindelige måde at blive tatovør på. Det bedste du kan gøre er at surfe rundt lidt på nettet og finde ud af om der findes noget for dig. Bliv med i forskellige forum, læs alt som handler om uddannelserne osv. På hjemmesiden/communitysiten bodymod.dk samles mange tatovører som måske kan give dig et par gode råd om hvordan du skal gøre. Måske kan du også finde en uddannelse i udlandet eller så kommer der en før du tager din studentereksamen. Held og lykke og jeg håber du finder en god uddannelse til slut! Venlig hilsen, Towe Ejsing Studentum.dk

RE: Uddannelse som tatovør
12-03-2009 11:37   Raheem
Hej jeg er en ung fyr på 16, og jeg vil herne være tatovør, nogen der kan hjælpe?

RE: Uddannelse som tatovør
11-01-2010 12:00   kristoffer
www.avisen.dk/tatovoerer-tjekkes-under-huden_118210.aspx

RE: Uddannelse som tatovør
14-02-2011 00:28   Shoka Sharareh

hej. jeg er frisør og kosmetolog. har arbejdet lidt med bryns tatovering. ønsker mig og lære det grundigere . være sød og skrive til mig lidt om tatoverings kursus. tak


RE: Uddannelse som tatovør
19-06-2011 19:22   heidi

hej jeg er en pige på 24 der tatovere hjemme hvordan kommer jeg videre ud og får mere erfaring end jeg har nu og hvor længe skal man havde tusset ca for at kunne komme i lærer i butik fx. nogen der kan hjælpe mig og er der kursuser man kan tage for at blive bedere inden for faget måske


RE: Uddannelse som tatovør
13-12-2011 09:25   michelle jensen
post

Hej. Mit navn er Michelle Jensen, og jeg er igang med at lave noget der hedder OSO på min skole, som går ud på, at man skal finde et job/uddannelse som man gerne vil fremlægge om, og jeg har valgt Tatovør. Jeg har et par spørgsmål, som jeg håbede i kunne hjælpe mig med.

I må megt gerne svare mig så hurtigt som muligt, for det skal nemlig være færdig på fredag :)

Kh mig.


RE: Uddannelse som tatovør
13-12-2011 13:29   Martin Lind

Jeg er ikke meget mere oplyst end dig Michelle, men sammen kan vi nok finde ud af noget.
- hvilke spørgsmål har du? hvad har du skrevet om indtil videre, hvad skal du bevæge dig rundt i med opgaven og så videre?

Og ville det være muligt, når du har fået sammenfattet din opgave, at du delte den på en eller anden måde, så en anden wanna-be tatovør (mig) i fremtiden kunne blive klogere?

:)


RE: Uddannelse som tatovør
23-03-2012 22:06   Philip

Hej Jeg kunne godt tænke mig at starte noget op også. Hvor kommer du fra i landet. også jeg nogen gode kontakter! Vh Philip


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide