Hvad er mulighederne efter en elevplads? - Forum

25-09-2016 21:17   Ukendt

Hej alle Jeg er pt startet som elev i en stor dansk virksomhed og er allerede begyndt at tænke på, hvad mulighederne er efter en elevplads? Selv har jeg kigget på en uddannelse som markedsføringsøkonom/handelsøkonom. Ville det give mening at tage sådan en uddannelse? Derudover hvilke jobmuligheder er der efter en elevplads hvis man vil direkte i job?


RE: Hvad er mulighederne efter en elevplads?
03-10-2016 09:16   Sofie Gry Laursen

Hej

Mulighederne efter en elevplads kommer meget an på, hvilken erhvervsuddannelse du er i gang med. Er du fx kontorelev, butikselev eller handelselev, er en erhvervsakademiuddannelse til markedsføringsøkonom eller handelsøkonom bestemt en mulighed. Som finanselev kan finansøkonomuddannelsen også være en mulighed, mens serviceøkonomuddannelsen er en oplagt mulighed for dig, hvis du er eventelev.

Fælles for erhvervsakademiuddannelserne er, at du får en kort videregående uddannelse med tæt kobling mellem teori og praksis. Det sker blandt andet via et obligatorisk praktikforløb, cases og virksomhedssamarbejder. På flere af erhvervsakademiuddannelserne er det også muligt at bygge ovenpå med en top-up bachelor, så du får en professionsbachelor på yderligere halvandet års studier.

Som færdigudlært kan du naturligvis også vælge at gå direkte i job inden for dit fagområde.

Held og lykke med det.

Mvh. Sofie, Studentum.dk


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide