Er fjernundervisning godt nok? - Forum

25-05-2009 16:00   Lars
Hej alle. Jeg vil rigtig gerne igang med at uddanne mig til ergoterapeut, men jeg har ikke råd til at kvitte mit nuværende fuldtidsarbejde. Derfor har jeg været inde at læse lidt om mulighederne for fjernundervising. Det vil jo være helt optimalt for mig at gøre det på den måde, men jeg er bare lidt usikker på, om man har samme vilkår, når det handler om ansættelse som en almindelig uddanet ergoterapeut har? For er uddannelsen lige så god som fjernundervisning eller går man glip af noget ved ikke at deltage i en klasse på en skole? Hilsen Lars

RE: Er fjernundervisning godt nok?
04-06-2009 11:45   Studentum
Hej Lars. Fjernundervisning er uden tvivl en god måde at tage en uddannelse på, den kan sagtens bruges i erhvervslivet. Forskellen på at læse en uddannelse på helt almindelige vilkår og som fjernundervisning er, at du ikke får den samme fysiske kontakt med undervisere og medstuderende. Men du vil stadig kunne diskutere diverse problemstillinger og tvivlsspørgsmål med dem på daglig basis bare over mail og chat i stedet for i et fysisk klasselokale. Det er også helt de samme faglige kvalifikationer, du tilegner dig uanset, hvilken uddannelsesform du vælger. Du bliver vurderet gennem skriftlige opgaver helt som på den almindelige uddannelse, og du vil også ses med din underviser og dine medstuderende et antal gange i løbet af uddannelsen. Vi kan varmt anbefale dig at tage uddannelsen som fjernundervisning. Den er jo som skabt til en som dig, som har et arbejde ved siden af studiet. Mange hilsner Studentum

Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide