Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Janni er Internal Communications Specialist og sidder som en del af MarCom, hvor hun hører under Communication & Partnership-teamet. 

Telia
Internal Communications Specialist
  • Janni Mandsberg
  • 36 år
  • Ansat siden 2008
  • Cand.Merc.Com 

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation om brandet/Telia. Jeg står for at drive og udvikle vores interne kanaler på tværs af organisationen, herunder vores intranet og interne instagram-profil, hvor vi publicerer alt fra strategiske artikler, gode historier fra forretningen til events, lanceringer og praktiske informationer. En del af min tid går derfor også med at ”opsnappe” de gode historier i organisation og formidle dem på den bedst mulige måde.

Sammen med resten af teamet arbejder jeg målrettet på at understøtte forretningsstrategien med en stærk kommunikationsindsats på alle niveauer – det sker fx ved at skabe synlighed, kommunikere konkrete tiltag, igangsætte involverende aktiviteter og støtte og rådgive lederne med værktøjer og budskaber, så vi sikrer, at hele organisationen arbejder i samme retning.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Telebranchen er kendt for hård konkurrence på markedet, og det betyder også at tingene går stærkt, og at man skal være omstillingsparat. Mine arbejdsopgaver gør det muligt for mig at lave et væld af forskellige ting. Der er sjældent to dage, der er ens. Der er derfor også altid nye, spændende projekter at gå i gang med. Og som kommunikationsperson er det jo altid spændende at være med til at drive større forandringsprocesser eller organisationsændringer.

Det er både fedt og udfordrende at arbejde i en organisation med så bred en målgruppe, som vi har i Telia, hvor vi har alt fra tunge ingeniører til unge studerende i kundeservice. Det betyder, at man nogen gange skal tænke ekstra kreativt for at nå de forskellige målgrupper bedst muligt.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelse gav mig et teoretisk og analytisk fundament og en række værktøjer, som jeg i dag bruger i flere sammenhænge, fx til at afdække målgrupper, skabe klare budskaber, forstå eventuelle kulturelle forskelle eller til at planlægge kommunikative og strategiske indsatser i mere eller mindre komplekse eller foranderlige sammenhænge.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Telia?

Mine kolleger betyder meget for mig og har en stor indflydelse på min trivsel. Det er vigtigt for mig, at vi har det godt sammen, at vi kan hygge sammen og grine, og at vi støtter hinanden og udfordrer hinanden fagligt. 

Jeg trives i et miljø med højt tempo, og jeg er glad for mine alsidige arbejdsopgaver, der både giver mig mulighed for at tænke strategisk og kreativt.

Fleksibilitet. Jeg har selv mulighed for at planlægge mit arbejde, så længe jeg når de ting, der forventes af mig. Som mor til to og med en bopæl, der ikke bare lige ligger blot ét stop væk, har denne fleksibilitet stor betydning for mig.

  • Hvorfor er Telia en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

I Telia har vi en relativ flad struktur, hvor der ofte ikke er langt fra tanke til handling. Hvis man selv byder ind, er er der mulighed for en stor grad af medindflydelse, og det tiltaler mig. Der er altid et nyt spændende projekt eller et nyt tiltag på vej, og den retning Telia er på vej på, hvor vi i højere grad etablerer samarbejder og partnerskaber, hvor vi kan bidrage med vores kernekompetence (connectivitet) på nye måder og derved bidrage til digitalisering af samfundet og bl.a. hjælpe udsatte grupper, motiverer mig.

Læs mere om Telia

Mød andre kandidater fra Telia


Annoncer