Kosmetolog fra Art of Style i Kolding

Kosmetolog fra Art of Style i Kolding
20-09-2011 14:53
Nickymus2
1
Håber der er en derude som kan hjæle mig. Jeg har søgt ind på skolen Art of Style i Kolding, på kosmetolog linjen(privat udd.). Jeg har lige haft en samtale med en fra Fællesudvalget, som informerede mig angående mine muligheder for job når uddannelsen er færdig. Samt også, hvorvidt jeg har tilladelse til selv at have elever engang i fremtiden. Er der nogen som evt. kan give mig svar på/eller kender nogen med uddannelse fra samme sted, som kan hjælpe mig? Vil gerne være sikker på, at den uddanelse faktisk kan bruges bagefter. venlig hilsen Kathrine fra Horsens

RE: Kosmetolog fra Art of Style i Kolding
24-09-2011 01:11
Mette
3

Hejsa.
Jeg er selv uddannet på samme skole, dog hed den interclinitique dengang og var under Heidi Sommer(du har sikkert hørt om hende i medierne!). Jeg er uddannet i Århus, og må desværre sige at uddannelsens niveau er meget lavt. Det er en kæmpe pengemaskine, som mest handler om at tjene penge på sine elever til skolen og egentlig ikke om et fagligt højt niveau for eleverne. Hvis du har planer om at blive selvstændig bagefter, kan du bruge uddannelsen, jeg mener dog ikke du må have elever. Men det kan være ret svært at få job med et bevis fra den skole. Desværre. Jeg skal selvfølgelig ikke sige om kvaliteten er blevet bedre siden, men efter hvad jeg har hørt, er den ikke.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Bedste ønsker fremover.
Mvh. Mette.

19-10-2011 17:34
Pia L
1

Art of style og inter-clinitiqe er ikke den sammme skole..;O))
Inter-Clinitiqe eksisterer stadigt og drives rigtig nok af Heidi Sommer( og det er en meget DYR uddannelse)
Mens Art of style, der ikke har noget med inter-clinitique at gøre, Drives af Linda Christensen.
Jeg har kun hørt godt om Art of style og har også selv lige søgt ind på den 18 måneder lange deltids uddannelse til kosmetolog fra januar 2011...;O))
Men hvorvidt man må have elever bagefter ved jeg desværre ikke på nuværende tidspunkt.
Håber vi ses..;O))

21-10-2011 11:09
Mette
3

Den i århus er i hvert fald den samme. Selv nogle af underviserne er de samme. Jeg skal selvfølgelig ikke udtale mig om kolding, men det virker bare påfaldende. Anyways, alt held og lykke til dig.
Hilsen Mette :)

21-10-2011 11:18
Mette
3

Unskyld jeg lige blander mig igen, men hvor finder du info om at det ikke er den samme skole? Når du googler den, er det første resultat art of style. Og der er intet andet om interclinitique. Adresserne både i Århus og Kolding er de samme. Så synes bare lige du skal være opmærksom på dette. Jeg ved godt at det er Linda Christensen som driver dem nu, så hun har nok overtaget dem fra Heidi Sommer, men ved så ikke med sikkerhed og Heidi Sommer stadig er "med i spillet". Hun havde på et tidspunkt fået et så dårligt ry, at det vist var nødvendigt for hende at få hendes eget navn helt ud af "projektet".
Nå, men igen, alt held og lykke. Jeg kender jo ikke så meget til den nuværende situation på uddannelsen.
Mvh. Mette

03-11-2011 21:29
Natascha
1

Dårlig skole, udnyttelse af elever!

20-12-2011 18:24
anne
1

Jeg kender ikke noget til kosmetolog-udd. personligt. Jeg tager stylistudd. i københavn, og kan kun sige mig enig med de ovenstående kommentarer. Det er kun en pengemaskine, og det faglige niveau, samt. lærernes niveau, er utrolig dårligt. Pensumet er hjemmelavet, og i stikordsform, med utrooooolig mange stavefejl, som gør det næsten ulæseligt. Jeg har snakket med flere kosmetologer på udd. i kbh, og de synes også den er ekstremt dårlig. Jeg fortryder at jeg har smidt så mange penge i noget jeg ikke har fået noget ud af.

Registrér din interesse for tråden: Kosmetolog fra Art of Style i Kolding

Spørg om uddannelse!

Ved at skrive din e-mail bliver du medlem på Studentum.dk
Venligst udfyld den manglende information

Venligst udfyld den manglende information
Blog
Blog om dit liv som studerende!
Nu har du chancen for at blogge om din hverdag som studerende uanset hvad du studerer og hvor du befinder dig - i Danmark eller udenlands!

Seneste 3 blogs

Uddannelsestype
img

Lær et nyt sprog!

En sprogrejse er et rigtig godt alternativ for dig som vil læse et andet sprog i udlandet. I dag kan du finde sprogrejser over hele verden. At kunne flere sprog forbereder dig til et arbejde på det internationale marked, og er noget en arbejdsgiver ser meget positivt på.

Læs mere her!
img

Personlig udvikling - uddannelse i udlandet

Tænker du på at studere i udlandet? Vil du rejse med eller uden en udlandsformidler eller måske et ophold som udvekslingsstuderende? Der findes masser af muligheder. Udlandsstudier er stor oplevelse og en god erfaring.

Læs mere her!
img

En uddannelse som fjernundervisning

I dag vælger flere og flere at tage en uddannelse som fjernundervisning. Denne form er et godt alternativ for dig som ikke kan eller vil flytte for at uddanne dig. Fjernundervisning er i en rivende udvikling og der findes masser af uddannelser at vælge mellem.

Læs mere her!
img

Find din erhvervsuddannelse!

En erhvervsuddannelse leder frem til et specifikt erhverv, som fx frisør. I dag findes der erhvervsuddannelser indenfor næsten alle områder og praktikken er en væsentlig del på alle uddannelserne.

Læs mere her!
img

Begynd på en voksenuddannelse!

En voksenuddannelse kan indebærer mange ting. Du kan fx læse enkeltfag og komplementere din studentereksamen. Der findes kortere og længere uddannelser inden for de fleste uddannelsestyper. En voksenuddannelse er mere på dine præmisser.

Læs mere her!
img

På en højskole handler det om dig!

I dag kan du vælge mellem både kortere og længere kurser rundt omkring i Danmark. Et ophold på en højskole handler meget om din personlige udvikling og muligheden for at prøve noget du ikke finder et andet sted. Et højskoleophold er også ideelt som forberedelse til videre uddannelse.

Læs mere her!
Nyhedsbrev
Tilmeld dig til studentum.dk nyhedsbrev Læs mere Læs mere
Partnere
Jobzonen