Kan jeg komme ind på Datamatiker?

Kan jeg komme ind på Datamatiker?
06-04-2010 08:01
Rasmus Knudse
2
Hej Studentum.dk.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive optaget på Datamatiker uddannelsen i Odense, men jeg ved ikke om jeg har de krav der skal til.

Jeg har læst at man skal have faget matematik på b-niveau som krav.
Det har jeg egentlig også haft på HHX, men har dog ikke været oppe til eksamen i det. Jeg har bare haft faget på andet år på hhx, men har dog en karakterbog hvor jeg har karakterer fra matematik b og alle mine andre fag.

Er det nok til at kunne komme ind?
Håber i kan hjælpe mig.

Hilsen Rasmus.

RE: Kan jeg komme ind på Datamatiker?
06-04-2010 08:57
Studentum
75
Hej Rasmus,

Det som er centralt for at kunne søge ind på datamatiker uddannelsen er, at det fremgår af dit eksamensbevis du har gennemført faget. Har du gennemført faget matematik, og står det på dit eksamensbevis skulle du ikke have nogen problemer.

Har du ikke gennemført og bestået matematik, kan du stadigvæk søge ind som datamatiker, hvis du kan dokumentere at du er tilmeldt faget matematik (evt. som enkeltfag); og vil have gennemført det inden uddannelsesstart.

06-04-2010 09:29
Rasmus Knudsen
2
Og har man kun gennemført faget hvis man har været oppe til eksamen?
For så må jeg vel gå ud fra at de karakterer der står på mit bevis bare er standpunktskarakterer?

Jeg tror grunden til jeg ikke var til eksamen på B var at jeg skulle have matematik på A-niveau på tredje og sidste år nemlig, og skulle derfor først op der.

Men betyder det jeg ikke har gennemført B?

Og mange tak for hjælpen,

06-04-2010 10:04
Studentum
75
Det er ikke alle fag du kommer til eksamen i. Dvs. at du godt kan have bestået faget selvom du ikke har været til eksamen i det.

Dvs. har du gennemført en HHX og har haft matematik på B niveau (og gennemført det fag), så kan du sagtens søge ind som datamatiker.

Matematik A og Matematik B regnes for to forskellige fag, og der er flere som kommer til eksamen i begge fag.

MVH
Studentum

Registrér din interesse for tråden: Kan jeg komme ind på Datamatiker?

Spørg om uddannelse!

Ved at skrive din e-mail bliver du medlem på Studentum.dk
Venligst udfyld den manglende information

Venligst udfyld den manglende information
Blog
Blog om dit liv som studerende!
Nu har du chancen for at blogge om din hverdag som studerende uanset hvad du studerer og hvor du befinder dig - i Danmark eller udenlands!

Seneste 3 blogs

Uddannelsestype
img

Lær et nyt sprog!

En sprogrejse er et rigtig godt alternativ for dig som vil læse et andet sprog i udlandet. I dag kan du finde sprogrejser over hele verden. At kunne flere sprog forbereder dig til et arbejde på det internationale marked, og er noget en arbejdsgiver ser meget positivt på.

Læs mere her!
img

Personlig udvikling - uddannelse i udlandet

Tænker du på at studere i udlandet? Vil du rejse med eller uden en udlandsformidler eller måske et ophold som udvekslingsstuderende? Der findes masser af muligheder. Udlandsstudier er stor oplevelse og en god erfaring.

Læs mere her!
img

En uddannelse som fjernundervisning

I dag vælger flere og flere at tage en uddannelse som fjernundervisning. Denne form er et godt alternativ for dig som ikke kan eller vil flytte for at uddanne dig. Fjernundervisning er i en rivende udvikling og der findes masser af uddannelser at vælge mellem.

Læs mere her!
img

Find din erhvervsuddannelse!

En erhvervsuddannelse leder frem til et specifikt erhverv, som fx frisør. I dag findes der erhvervsuddannelser indenfor næsten alle områder og praktikken er en væsentlig del på alle uddannelserne.

Læs mere her!
img

Begynd på en voksenuddannelse!

En voksenuddannelse kan indebærer mange ting. Du kan fx læse enkeltfag og komplementere din studentereksamen. Der findes kortere og længere uddannelser inden for de fleste uddannelsestyper. En voksenuddannelse er mere på dine præmisser.

Læs mere her!
img

På en højskole handler det om dig!

I dag kan du vælge mellem både kortere og længere kurser rundt omkring i Danmark. Et ophold på en højskole handler meget om din personlige udvikling og muligheden for at prøve noget du ikke finder et andet sted. Et højskoleophold er også ideelt som forberedelse til videre uddannelse.

Læs mere her!
Nyhedsbrev
Tilmeld dig til studentum.dk nyhedsbrev Læs mere Læs mere
Partnere
Jobzonen